توسعه دانش

معرفی وحشی ترین فن بازار

عملکرد اصلی انواع فن تولید جریان هوا با حجم بالا و فشار کم است.

در واقع فن با گردش یک پروانه، باعث ایجاد اختلاف فشار و ایجاد جریانی از هوا می‌شود. آنها براساس عملکرد و همچنین ساختار خود انواع مختلف دارد که در این نوشته بیشتر با آن آشنا می‌شویم.

یک مجموعه دوار از تیغه‌ها یا پره‌ها که در هوا حرکت می‌کنند، اجزای اصلی فن را تشکیل می‌دهند.

برای افزایش ایمنی، اجزای آن معمولاً در داخل نوعی محفظه قرار می‌گیرند تا جریان هوا را به صورتی هدایت کنند که مانع برخورد اشیا با پره‌ها شود.
فنها تقریباً در داخل هر وسیله الکترونیکی وجود دارند؛ از کامپیوتر گرفته تا لوازم خانگی مانند سشوار، بخاری پرتابل و بخاری‌های دیواری و برای جابه‌جا کردن هوا در سیستم‌های تهویه مطبوع و در موتور خودرو هم به کار می‌روند.

انواع فن

فن بر اساس عملکرد و ساختار خود انواع مختلفی دارد. فن‌ها بسته به عملکرد و کاربردی که دارند

به دو نوع خانگی و صنعتی، و بنا به ساختار خود به چهار دسته محوری، سانتریفیوژ، مماسی و ترکیبی تقسیم می‌شوند.

در این ویدئو شما رو با انواع آن آشنا میکنیم و براتون از کاربردهای اون میگیم. برای خرید انواع فن میتونید وارد سایت پژوهشگران که در زیر نوشته شده بشین و به راحتی خرید کنید.

مدیر و موسس

همواره يادمان باشد: مردان بزرگ اراده مي‌کنند و مردان کوچک آرزو، لذا افراد بزرگ، هميشه به دنبال ايده‌هاي بزرگند و افراد کوچک به دنبال افراد بزرگ؛ پس همواره آنقدر کامل باش که بزرگترين تنبيه تو براي ديگران گرفتن خودت از آنها باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یکی از کاربرد های مورد علاقه ام استفاده به عنوان دمنده ، مکنده یا بلوور همراه هست ، با یک مدار ups همراه و یک دکمه میشه یک جاروبرقی یا بلوور پرتابل ساخت

    یک کاربرد دیگه اش میشه به خروجی هوا یک المنت وصل کرد تا هوای خروجی از المنت خارج بشه و هوای گرم داشته باشیم مثل هیتر پرتابل

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا