توسعه دانشمعرفی، آنالیز و مقایسه محصولات
موضوعات داغ

معرفی و راه اندازی قفل مقابل برقی 8 الی 12 ولتی

یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات در سامانه های هوشمند منازل (BMS)، قفل های الکتریکی (برقی) هستند. به واسطه این تجهیزات کاربران می تواند، درب های منازل یا اتاق های ساختمان را قفل نموده یا باز کنند، همچنین در برخی موارد از وضعیت آن (از جهت باز یا بسته بودن) اطلاع حاصل کنند.

طراحان سامانه های هوشمند و سامانه های امنیتی، همواره به دنبال توسعه و ساخت قفل های جدیدتر با امنیت بیشتر، مصرف توان کمتر و کنترل پذیری بهتر هستند.

قفل مقابل برقی که در زبان انگلیسی به آن Electric strike گفته می شود، نوعی از قفل است که جایگزین لبه ثابت قفل درب ها می شود و وضعیت زبانه درب را کنترل می کند. مزیت عمده قفل مقابل برقی در مقایسه با سایر قفل ها عدم نیاز به تغییر ساختاری در اجزا درب است، یعنی اینکه شما می توانید بدون کوچک ترین خراب کاری و کنده کاری قفل جدید را جایگزین بخش ثابت قفل قبلی کنید و از آن بهره ببرید. (البته لازم به ذکر است که قفل مقابل برقی شما باید با ساختار قفل اصلی درب شما هماهنگ باشد.)

در این مطلب ما قفل مقابل برقی 6 الی 12 ولتی را معرفی می کنیم. این قفل ساخته شرکت Dorcas اسپانیاست و جزء محصولات با کیفیت بازار به شمار می آید. بدنه قفل استیل بوده و بسیار مقاوم است. این قفل توانایی تحمل 400 کیلوگرم فشار را داراست.

ترکیب قفل مقابل برقی با تجهیزاتی چون ماژول های RFID، اثر انگشت، وای-فای و … می تواند برای شما یک سامانه مناسب جهت کنترل درب های مدنظرتان را فراهم آورد.

نحوه راه اندازی و عملکرد قفل در ویدئو، به صورت کامل شرح داده شده است، تماشای این ویدئو را از دست ندهید!!

[addshopbox maincount=”1″ seccount=”0″ mname1=”قفل مقابل برقی 8 الی 12 ولتی” mlink1=”http://shop.rngo.ir/قفل-الکتریکی/344-قفل-مقابل-برقی-8-الی-12-ولتی.html”]

سوالی داشتید، در قسمت نظرات بپرسید، کارشناسان فنی پژوهشگران در اسرع وقت پاسخگو خواهد بود.

منتظر سایر آموزش های ما باشید!

منبع
با نگاهی به "قفل مقابل برقی" - ویکی پدیا

تیم فنی پژوهشگران

ما گروهی از اعضای قدیمی پژوهشسرای رباتیک مشهد مربوط به سالهای دهه 80 و... هستیم، دور هم جمع شدیم و قصد داریم نتایج R&D خود را در پژوهشگران به تألیف درآوریم...

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. جواد جان، این نوع قفل ها اصلا دخالتی در عملکرد قفل درب و توپی اون ندارند، هر کاری قبل از نصب مقابل برقی انجام میدادید بعد از نصب اون هم انجام میشه!
      فرق ش اینجاست که این محصول توی چارچوب در نصب میشه و زبونه قفل رو از اونجا رها می کنه!

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا