آموزش و راه اندازی محصولاتمعرفی، آنالیز و مقایسه محصولات
موضوعات داغ

معرفی و آموزش راه اندازی ماژول کنترلر دما و ترموستات XH-W1308

آموزشی رایگان از دپارتمان فنی پژوهشگران

نکات برگزیده مطلب
  • مقدمه
  • آموزش راه اندازی
  • نحوه اتصالات

این ترموستات XH-W1308 یکی دیگر از ماژول های ترموستات موجود در بازار است. نمای شکیل و ظاهر مناسب با قابلیت نصب روپانلی در کنار امکانات خوب فنی، آن را به گزینه ای مناسب برای محیط های صنعتی تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است که ماژول کنترلر دما و ترموستات XH-W1308 توانایی اندازه گیری دما در بازه 55- تا 120 درجه سانتی گراد را تنها با دقت 0.1 درجه سانتی گراد، داراست. تغذیه این ماژول 12 ولت است.

آموزش راه اندازی:

تنظیم دمای ترموستات: با فشردن دکمه “SET” و پس از آن با استفاده از دکمه های “^”(بالا) و “v“(پایین) می توانید، مقدار دمای مورد نظر را تنظیم کنید، البته پس از تغییر مقدار دما برای ذخیره آن بایستی یک بار دکمه “ENT” فشرده شود.(البته چنانچه پس از تنظیم دما تا چند ثانیه دکمه ای فشرده نشود، دما به طور خودکار ذخیره می شود.)

تنظیم پارامتر های کنترلی: این ماژول دارای تعدادی پارامتر کنترلی به شرح ذیل است.

کد تنظیمات شرح کد محدوده مقدار پیشفرض
P0 حالت کاری (H: گرمابشی / C: سرمایشی)  H/C  C
P1 اختلاف دمای آغاز به کار (اختلاف دمای واکنش)  0.1 الی 30 درجه 2.0
P2 محدودیت حداکثر دما الی 120 درجه 120
P3 محدودیت حداقل دما الی 55- درجه 55-
P4 پارامتر کالیبراسیون 10- الی 10 درجه 0
P5 تاخیر زمانی واکنش 0 الی 10 دقیقه 0
P6 هشدار حداکثر دما خاموش/ روشن خاموش
P7 قفل کردن تنظیمات خاموش/ روشن خاموش
P8 بازنشانی تنظیمات کارخانه خاموش/ روشن خاموش

برای ویرایش پارامتر های کنترلی فوق، بایستی ابتدا دکمه “SET” را مدتی نگه دارید تا وارد صفحه تنظیمات شوید. پس از ورود  با استفاده از دکمه های دکمه های “^”(بالا) و “v“(پایین) می توان بین پارامتر ها جا به جا شد و با فشردن دکمه “SET” می توان آن ها را ویرایش نمود.

تنظیم پارامتر P0 (سرمایشی/گرمایشی): پارامتر “P0” مشخص کننده عملکرد کلی ماژول است، این پارامتر دارای دو مقدار “H” و “C” است، که می توان با توجه به عملکرد مورد نظر یکی از آن ها را انتخاب کرد.

چنانچه مقدار “H” برای پارامتر “S0” انتخاب شود، ماژول در مد گرم سازی عمل می کند. در این حالت اگر دمای محیط از دمای تنظیم شده پایین تر رود، رله متصل شده و تجهیز گرمایشی آغاز به کار می کند.

چنانچه مقدار “C” برای پارامتر “S0” انتخاب شود، ماژول در مد سرد سازی عمل می کند. در این حالت اگر دمای محیط از دمای تنظیم شده بالا تر رود، رله متصل شده و تجهیز سرمایشی آغاز به کار می کند.

تنظیم پارامتر P1 (اختلاف دمای آغاز به کار): با تنظیم این پارامتر می توان مقداری اختلاف دما تعیین کرد تا هنگام رسیدن دمای محیط به دمای تعیین شده، بلافاصله واکنش انجام نشود(رله روشن نشود)، با مقداری اختلاف دما، واکنش رخ دهد.

تنظیم پارامتر P2 (محدودیت حداکثر دما): با تنظیم این پارامتر می توان مقدار محدودیت دمای ترموستات از بالا، را تعیین کرد.

تنظیم پارامتر P3 (محدودیت حداقل دما): با تنظیم این پارامتر می توان مقدار محدودیت دمای ترموستات از پایین، را تعیین کرد.

تنظیم پارامتر P4 (پارامتر کالیبراسیون): چنانچه دمای نمایش داده شده توسط ماژول دارای مقداری تلرانس باشد،  با تنظیم این پارامتر، می توان به دمای اندازه گیری شده مقداری اضافه یا از آن مقداری کم کرد تابه مقدار دقیق خود برسد.

تنظیم پارامتر P5 (تاخیر آغاز به کار): می توان با تغییر این پارامتر زمانی را تحت عنوان تاخیر واکنش تنظیم نمود. با تنظیم این پارامتر هنگامی که دمای محیط در محدوده واکنش قرار گیرد، قبل از متصل شده رله مقداری تاخیر زمانی لحاظ می شود و بعد رله روشن می شود.

تنظیم پارامتر P6 (هشدار حداکثر دما): با تنظیم یک مقدار دما برای این پارامتر می توان کاری کرد که چنانچه دمای محیط از مقدار تنظیم شده، بالاتر رود، هشدار دیداری(سه صدا کوتاه) و شنیداری (نمایش عبارت “HHH”) انجام شود و اتصال رله را قطع شود.

تنظیم پارامتر P7 (قفل کردن تنظیمات): چنانچه این پارامتر “ON” (روشن) شود، باقی پارامتر های کنترلی دیگر قابل ویرایش نیستند و قفل می شوند.(برای لغو حالت قفل کردن تنظیمات کافیست، مقدار این پارامتر را “” () کنید.)

تنظیم پارامتر P8 (بازنشانی تنظیمات کارخانه): چنانچه این پارامتر “ON” (روشن) شود، کلیه پارامتر های کنترلی به مقدار تنظیم شده از سوی کارخانه بر می گردند.

قابلیت توقف واکنش: از دیگر قابلیت های این ماژول قابلیت توقف دستی واکنش است. هنگامی که دما از محدوده تعیین شده خارج شود، ماژول جهت بازگرداندن دما به محدوده تنظیم شده، واکنش داده و رله را روشن می کند؛ در این حین با نگه داشتن دکمه “ENT” برای چند ثانیه، می توان به طور دستی واکنش ماژول را متوقف کرد.(اتصال رله قطع می شود.). همچنین جهت بازگرداندن ماژول به حالت اولیه، بایستی مجددا برای چند ثانیه دکمه “ENT” را نگه داشت.

برای خرید این ماژول ترموستات و کنترلر دما به فروشگاه پژوهشگران مراجعه فرمایید.
تصویر نحوه اتصالات ماژول XH-W1308

نحوه اتصالات:

این دستگاه XH-w1308 مجهز به رله قطع و وصل، با خروجی 10 آمپری بوده و می تواند در کنترلرهای دما، انکوباتورها، گلخانه ها، چیلر،  خشک کن های میوه و زعفران، دستگاه های جوجه کشی و … مورد استفاده قرار گیرد.

برای خرید یکی از بهترین ماژول های ترموستات و کنترل کننده دیجیتال دما با دقت بالا  به سایت فروشگاه پژوهشگران مراجعه فرمایید.

 

سوالی داشتید، در قسمت نظرات بپرسید، کارشناسان فنی پژوهشگران در اسرع وقت پاسخگو خواهد بود.

منتظر سایر آموزش های ما باشید!

[addshopbox maincount=”1″ seccount=”0″ mname1=”کنترلر دما و ترموستات دیجیتال XTWH-W1308″ mlink1=”http://shop.rngo.ir/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D9%88-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%D9%88-%D8%B1%D8%B7%D9%88%D8%A8%D8%AA/1573-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-xtwh-w1308-.html”]
Slide 1

تیم فنی پژوهشگران

ما گروهی از اعضای قدیمی پژوهشسرای رباتیک مشهد مربوط به سالهای دهه 80 و... هستیم، دور هم جمع شدیم و قصد داریم نتایج R&D خود را در پژوهشگران به تألیف درآوریم...

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. خسته نباشید،اول اینکه منتظر موجود شدن این محصول باشم یا قرار نیست فعلا موجود بشه؟چون چیزهای دیگه ای که لازم دارم الان موجوده،و سوالم اینه که فقط این مدل ماژول قابلیت تنظیم حد اقل و حداکثر دما رو داره،پس مدل های دیکه زمانی که رله رو فعال میکنن بر چه اساسی رله رو قطع میکنن؟

    1. سلام. نوید جان
      تاریخ موجود شدن این ماژول در فروشگاه رو باید از همکاران فروشگاه و در خود سایت فروشگاه بپرسید

      در جواب سوال دوم جنابعالی باید بگم که خیر تقریبا اکثر ماژول های ترموستات حداقل و حداکثر دما رو دارند.

  2. باسلام واحترام
    آموزش خوبی بود.فقط درموردپارامترهایp2وp3امکانش هست توضیح بدین.مشکلم اینجاست ک بعدازتنظیم اولیه مقداردما وانتخاب مدگرمایشی یاسرمایشی،بعدازآن امکان مشخص کردن محدودیت دمایی اعمال نمیشود وملاک تشخیص همان دمای اولیه میباشد.لطفاراهنمایی فرمایید.باتشکرفراوان ازکلیه شما

  3. باسلام واحترام
    لطفا درموردمحدودیتهای دمایی( p2وp3) راهنمایی کنین.باتوجه به تنظیم اولیه دما و انتخاب بعدگرمایشی یا سرمایشی، امکان تنظیم محدودیت دمایی وجودنداره.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

  4. سلام

    وقت بخیر

    در مورد ماژول xh-w1308

    فیلم معرفی عالی و گویا بود
    ممنون
    من دقیق و درست نصبش کردم اما انگار خروجیش چیزی نداره

    به لامپ و فن وصلش کردم و چراغ led کوچک هم روشن میشه ولی فن و لامپ روشن نمیشه

    ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا