آموزش و راه اندازی محصولاتتوسعه دانش

آموزش کار با پروگرامر بیسیم EasyProg برای آردوینو

تصور کنید بتوانید بردهای میکروکنترلری یا آردوینو را در هر مکانی بدون نیاز به اتصال کابل USB و درد سر های قطع/وصل و تنظیم آن ، بصورت بی سیم پروگرام کنید.

 

با پروگرامر بیسیم EasyProg اینکار شدنی هست، شما می‌توانید با سرعت بالا، بدون نیاز به تنظیمات خاص و پیچیده ، بارها و بارها برنامه های خود را تغییر داده و از راه دور پروگرام کنید تا بدون اتلاف وقت به آزمایشات خود بپردازید.

پروگرامر EasyProg – مناسب برای برنامه ریزی بی‌سیم آردوینو

قابلیت های پروگرامر بیسیم EasyProg

  • پشتیبانی از تمام بردهای آردوینو
  • سازگار با نرم افزارهای Arduino و Codevision
  • ارتباط بیسیم از راه دور بواسطه بلوتوث
  • مجهز به نمایشگر LED جهت نمایش وضعیت پروگرامر
  • تغذیه پروگرامر 4.5 تا 6 ولت DC

نحوه اتصال پروگرامر بیسیم EasyProg به آردوینو

یکی از مزیت های این پروگرامر اتصال راحت آن به بردهای آردوینو است. در تصویر زیر نحوه اتصال پروگرامر به بردهای آردوینو(یکسان در همه مدلها) را مشاهده می کنید:

طریقه اتصال پروگرامر بیسیم EasyProg به آردوینو
طریقه اتصال پروگرامر بیسیم EasyProg به آردوینو

لازم به ذکر است که این پروگرامر محدود به آردوینو نیست، شما بر روی هر میکرو AVR در هر مداری بوت لودر آردوینو را نصب کنید، سپس اتصالات پایه های مربوطه را برقرار کنید، قادر خواهید بود با EasyProg بی‌سیم پروگرام کنید.

دقت داشته باشید که بر اساس اصول راه اندازی پورت سریال همواره در اتصالات RX , TX لازم است که به صورت معکوس اتصال صورت گیرد.(RX پروگرامر به TX میکروکنترلر و همچنین TX پروگرامر به RX میکروکنترلر)

فیلم آموزشی 0 تا 100 کار با EasyProg

وضعیت نشانگرهای پروگرامر بیسیم EasyProg

این پروگرامر دارای 3 عدد LED وضعیت و یک سوئیچ فشاری تنظیم کننده رخ انتقال داده است، که نحوه عملکرد و وضعیت آن ها به شرح زیر است:

  • سوئیچ تعویض Baud rate: با هر بار فشردن این سوئیچ باودریت پروگرامر بین 5700bps و 115200bps تغییر می کند که توسط LEDهای سبز و قرمز می توان از وضعیت آن مطلع شد.
  • وضعیت پروگرام با LED آبی: پس از اتصال تغذیه پروگرامر، این LED شروع به چشمک زدن می کند که نشانه عملکرد صحیح آن است. به محض شروع و تا پایان عملیات پروگرام این LED به صورت دائم روشن می ماند، پس از اتمام فرآیند پروگرام LED مذکور دوباره به حالت چشمک زن در می آید.
  • نشانگر LED سبز: نشان‌دهنده تنظیم واسط سریال پروگرامر روی باودریت 57600 است.
  • نشانگر LED قرمز: نشان‌دهنده تنظیم واسط سریال پروگرامر روی باودریت 115200 است.

نکته : اکثر بردهای آردوینو برای پروگرم شدن نیاز به باودریت 57600 یا 115200 دارند که با توجه به برد آردوینو در اختیار شما باید تنها یکبار باودریت پروگرامر بیسیم EasyProg را تنظیم کنید.

در تصویر زیر نرخ انتقال داده یا همان باودریت بخش بوت‌لودر انواع بردهای آردوینو را مشاهده می کنید:

Baud Rate Arduino
باودریت بوت لودر آردوینو

 

تیم فنی پژوهشگران

ما گروهی از اعضای قدیمی پژوهشسرای رباتیک مشهد مربوط به سالهای دهه 80 و... هستیم، دور هم جمع شدیم و قصد داریم نتایج R&D خود را در پژوهشگران به تألیف درآوریم...

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر
    دوست عزیز من ماژولch376را برای پروژه ای میخوام که سرعت خواندن دیتا ازflash memoryبرام خیلی مهمه میخوام ببینم با توضیحات شما میتونم این ماژول را تو مد spiیا پارالل راه اندازی کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا